Stockholmsresan

Impulsresan till Stockholm blev succé. Hade verkligen jätte roligt även fast bussresan både upp och ner var slitsamma. Vi kom ju iallafall fram till Stockholm tjugo över sex igårmorse och satte oss då på terminalen och åt frukost. Vid sju promenerade vi iväg och hamnade på McDonalds på hamngatan. Vid tio hade jag och Anna fått för oss att alla butiker öppnade så vi promenerade iväg mot NK och Gallerian, men nej - NK öppnade inte förrens tolv och Gallerian öppnade 11. Så blev en kaffe på nästa McDonalds och sen hann vi med en snabb shoppingrunda inne på Gallerian innan vi vandrade iväg mot Gamla stan. Bobo hade ju sagt till Anna att han skulle ha sin ceremoni vid 12 så där stod vi och spanade men kunde inte se Bobo någonstans. Det visade sig att det var den "lilla" ceremonin som var klockan tolv och Bobo skulle inte vara med förrens klockan ett. Så vi letade upp ett mysigt fik och satte oss sedan i solen och njöt. Ett var vi tillbaka framför slottet och då fick vi äntligen syn på Bobo. Anna började gråta och jag höll på att skratta ihjäl mig - att se och höra Bobo skrika Giiiiiiivaaaaaaaaaaaaaakt helt själv i typ en halv minut var ovärderligt haha. En glad flickvän fick träffa sin pojkvän en snabbis efteråt och sen promenerade jag och Anna in mot stan igen. Gick en runda och kollade i affärer och vid fyra kom Hudde in och gjorde oss sällskap. Blev en snabb middag på Mc Donalds (ja, mycket McDonalds under denna resa.. haha) och sen gick vi och satte oss på Fridays för varsin drink. Jag och Anna drack varsin Mojito och Hudde tog en öl. Vid sju följde vi Hudde tillbaka till centralen då hans sista buss till Nyköping gick då. Satte oss och spelade lite kort och sen vid åtta promenerade vi tillbaka till slottet då Bobo hade högvakt mellan 8 och 10. En glad Anna fick träffa sin pojkvän ännu en gång och säga hejdå och sen promenerade vi in mot stan. Strosade runt bland Sergelstorg, Kungsholmen och Gamla stan i ungefär en och en halv timme och sen gick vi tillbaka till Centralen. Tvättade bort sminket & borstade tänderna och sen satte vi oss och spelade kort tills vår buss gick hem.

Kändes verkligen som att vi var i Stockholm mer än en dag och vi hann verkligen med sjukt mycket. Impulsresor är det bästa och sådana får det bli fler av i fortsättningen, hihi!.

Jag lyckades dock inte sova något alls på bussresan hem då varje gång jag höll på att slumra till så antingen stannade bussen och släppte av folk eller så var det någon annan som lät, suck. Så är rätt sliten just nu men men. Vi var i Malmö fem över sju imorse och promenerade då bort till centralen och tog bussen hem till Filip. Där väntade en frukost som Pia hade förberett, tack än en gång, och en glad pojkvän. Hann både duscha, dricka kaffe, byta om och ta det lugnt innan jag och Anna körde iväg till skolan.

Nu sitter jag iallafall här och känner det som att jag hade kunnat somna när som helst. Slutar fem över tre idag och då blir det hem till älskling och vila.

Laddar upp ett inlägg med bilder från resan lite senare så vi hörs då.
Puss!



Kommentarer

Lämna en kommentar här, tack!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

Din mailadress? (syns enbart för mig)

Adressen till din blogg?

Din kommentar?

Trackback

RSS 2.0

Annonser från BloggPartner

BloggRegistret.se
Bloggparaden
Blogg listad på Bloggtoppen.se