Dan före dan..

Det är julafton imorgon. Jag hinner ju inte med här. Julkänsla har jag inte heller, men det brukar jag inte ha. Julen är inte min stora favorit. Avgudar inte det här med tomtar, kyla, "allt-ska-vara-så-jävla-mysigt" & "i-juletid-ska-man-ta-det-lugnt" när det enda man blir är stressad? Du kan inte röra dig utanför dörren in mot stan utan att bli stressad. Folk överallt, gnolande röst i bakhuvudet som säger "Glöm inte köpa julklappar till den, den, den och den." Nej tack, det kan jag klara mig utan. Blir inte bättre av att hela huset är fullt av tomar. Min mamma har nämligen en förkärlek till just tomtar. Sex flyttkartonger med julpynt drar hon fram varje år, och då är de två kartongerna med granpynt inte inräknade.

Julafton imorgon alltså.. Då ska man vara så himla glad och trevlig och allting är egentligen en mängd måsten.

Kommentarer

Lämna en kommentar här, tack!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

Din mailadress? (syns enbart för mig)

Adressen till din blogg?

Din kommentar?

Trackback

RSS 2.0

Annonser från BloggPartner

BloggRegistret.se
Bloggparaden
Blogg listad på Bloggtoppen.se