Var fan tog den sista kronan vägen?

Sitter i skolan nu och har mediekunskap. Matteprovet imorse gick nog rätt bra, kändes hyfsat iallafall. Slutar om en liten stund och då ska jag iväg med Gabriella och inhandla saker till elevrådet. Efter det ska jag till läkaren och sen ska jag antagligen träffa Filip en stund. Skulle egentligen träffa Stephanie men hon var tvungan att avboka.

En helt annan sak förresten. Om du lånar 25 kr från en person och 25 kronor från en annan person så har du ju 50 kronor. Om du sedan köper ett paket cigaretter för 47 kronor så har du 3 kronor kvar. Du ger tillbaka en krona till varje person och då har du 1 krona kvar. Du är nu skyldig de båda personer 48 kronor tillsammans, men du har fortfarande bara en krona kvar. Tillsammans blir det 49 kronor, var fan tog den sista kronan vägen?!


Kommentarer
Postat av: sarah

Haha den var bra. Fin blogg du har :) Allt bra med dig idag?

Postat av: Josefin

fin blogg =) <3

Postat av: Nadja

ganska ok. =) Händer idag? =)

2010-02-05
Blogg: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Diana

Fan vad du snurrade till det för mig... Jag trodde ett tag att jag redde ut det men sen så snurrade det till igen. Dumma dig!

2010-02-05
Blogg: http://decdia.blogg.se/
Postat av: sarah

haha det gäller o tänka lågiskt. Det var en riktig luring. Tack tack. Jo med mig e det bara bra. Händer hos dig idag`?

Postat av: Gotlänning, sambo & foto

Nej, precis. Kul med mediakunskap? Låter i alla fall roligt :D

2010-02-05
Blogg: http://ringbomm.blogg.se/
Postat av: Pappa

Enkel ekvation! De 47 kronorna har inget med skulden att göra! Du lånar 2*25 kr och betalar tillbaka 2*1 krona=48 kronor du handlar ostbågar till pappa för 47 kr,voila du har 1 kr kvar till diesel!!

2010-02-05

Lämna en kommentar här, tack!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

Din mailadress? (syns enbart för mig)

Adressen till din blogg?

Din kommentar?

Trackback

RSS 2.0

Annonser från BloggPartner

BloggRegistret.se
Bloggparaden
Blogg listad på Bloggtoppen.se